Voi hyvin -toiminta2020-05-10T17:22:12+02:00

Voi hyvin -toiminta

Liikuntaryhmät

Ajankohtaista: Liikuntaryhmät toistaiseksi tauolla koranapandemian takia!!

Katso oheisesta linkistä  Tasapaino-virinöistä tehty videoesitys
Tasapaino-virinät-linkki

Kuntosali

Eurajoen yhteiskoulun kuntosali sijaitsee yhteiskoulun tiloissa (Koulutie 2). Käynti kuntosalille opistolle menevältä tieltä, ruokalan lastauslaiturin vierestä, ovesta numero 8. Kuntosali  on avoinna arkisin  klo 15.00-21.00 ja viikonloppuisin klo 8.00-21.00. Kuntosali on varattu koululaisille klo 08.30-15.00 välisenä aikana. Kuntosalille tarvitaan läpyskä, jonka aikuinen henkilö voi käydä kuittaamassa Eurajoen kunnanviraston neuvonnasta sen aukioloaikoina arkisin klo 9.00-12.00 ja 12.45-15.00

Huom! Kuntosali on varattu torstaisin klo 17.30-20.00 ohjatuille naisten ja miesten kuntosaliryhmille sekä keskiviikkoisin klo 15.30-16.30 kunnan henkilöstön ohjatulle vuorolle.

Eurajoella on myös kaksi yksityistä kuntosalia. Luvian jäähallin yhteydessä oleva LuviGym ja Eurajoen keskustassa oleva Flamingo.

Tuettua vesiliikuntaa!!

Lähiseudun uimahallien (Pori, Rauma, Eura, Harjavalta ja Ulvila) kanssa on sovittu, että Eurajoen pääkirjastosta (Weenertie 1) ja Luvian lähikirjastosta (Lukkarilantie 4) saa leimallisen lapun, jolla on oikeutettu saamaan 50%:n alennuksen joko sarjalipuista tai rannekkeeseen ladattavista uintikerroista uimahallin kassalla. Myös Rauman vesijumppiin voi hankkia Eurajoen pääkirjastosta leimallisen alennuslipukkeen.

Liikuntaneuvonta

Mitä on liikuntaneuvonta? Entä mitä tarkoitetaan liikunnan palveluketjulla?

Katso oheinen linkki, niin tiedät enemmän https://youtu.be/MGfno4-DZGw

Eurajoen liikuntaneuvonnan esitteen löydät tästä

Lisätiedot
Liikuntaneuvoja
Jonna Halminen
044 4312531

Terveysliikuntasuositukset

Viikoittainen liikkumisen suositus 18–64-vuotiaille kertoo terveyden kannalta riittävän viikoittaisen liikkumisen määrän ja antaa esimerkkejä liikkeen lisäämiseen arjessa. Kymmenen vuotta käytössä ollut liikuntapiirakka on samalla muuttunut aikuisten liikkumisen suositukseksi.

Viikoittainen liikkumisen suositus yli 65-vuotiaille tiivistää terveyden kannalta riittävän viikoittaisen liikkumisen määrän ja antaa esimerkkejä liikkeen lisäämiseen arjessa. Kymmenen vuotta käytössä ollut liikuntapiirakka yli 65-vuotiaille on samalla muuttunut 65+ liikkumisen suositukseksi. Ikäihmisten suosituksessa painotetaan 18–64-vuotiaiden suosituksia enemmän lihasvoimaa ja tasapainoa, joilla on vaikutusta erityisesti arjessa selviytymiseen, liikkumiskykyyn sekä esimerkiksi kaatumisten ehkäisyyn. Suositus korostaa liikkumisen monipuolisuutta. Tavoitteena on toimintakykyä ylläpitävä tai parantava liikkuminen.

Liikkumisen suositukset 65+
Aikuisten liikkumissuositukset

Asiakaspalvelu ja neuvonta

Vs. Liikuntaneuvoja
Paula Niemi, p. 044 431 2531

Sähköpostit muotoa
etunimi.sukunimi(at)eurajoki.fi

Ajankohtaista