Tiedote: kausi-influenssarokotukset 2018

Eurajoen terveysaseman influenssarokotuspäivät ovat tiistaina 6.11. klo. 9-18, tiistaina 13.11. klo. 9-18, tiistaina 20.11. klo 9-16 ja tiistaina 27.11. klo. 9-16 ja tiistaina 4.12. klo 9-16. Rokotuspaikka on Eurajoen terveysaseman hoitajan vastaanotto, Rantaperentie 1. Rokotus annetaan asiakkaille vuoronumerojärjestyksessä.

Luvian terveysasemalle, Kuivalahdentie 3, rokotukselle varataan aika terveyskeskuksen ajanvarausnumerosta puh. 02 677 3935. Rokotusajat Luvialla ovat pääasiassa keskiviikkoisin.

Lapset ja raskaana olevat rokotetaan neuvolassa, joko sovitun neuvolakäynnin yhteydessä tai varaamalla aika neuvolasta.

Asiakkaan kannattaa varautua ottamalla mukaan/esille Kela-kortti, sekä pukeutumalla niin, että olkavarsi on helposti paljastettavissa.

Vuonna 2018 valmisteet ovat pistettävä VaxigripTetra -rokotetta kaikenikäisille 6 kuukauden iästä alkaen, Fluenz Tetra -nenäsumuterokotetta 24 kuukauden – 6 vuoden ikäisille.

Maksuttomaan kausi-influenssarokotukseen oikeutettuja ovat:
* Sosiaali- ja terveydenhuollon sekä lääkehuollon henkilöstö
* Raskaana olevat naiset
* Kaikki 65 vuotta täyttäneet
* Kaikki 6 kuukauden – 6 vuoden ikäiset lapset
* Sairautensa tai hoitonsa vuoksi riskiryhmiin kuuluvat
* Varusmiespalvelukseen astuvat miehet ja vapaaehtoiseen
asepalvelukseen astuvat naiset
* Vakavalle influenssalle alttiiden henkilöiden lähipiiri. Tällä tarkoitetaan niitä, joiden lähipiirissä on sairautensa vuoksi riskiryhmään kuuluva, 65 vuotta täyttänyt, alle 6 kuukauden ikäinen lapsi tai raskaana oleva.

Lisätietoja saa puhelimitse arkisin ma-pe klo 8-16 puh. 02 677 3935.

Tervettä talvea toivottaa Eurajoen ja Luvian terveysasema!

2018-10-02T10:09:28+00:0005.11.2018|Uutiset|